Show simple item record

dc.contributor.authorMiloud, Jamal I
dc.date.accessioned2024-05-03T23:36:01Z
dc.date.available2024-05-03T23:36:01Z
dc.date.issued2007-06-30
dc.identifier.issn2791-1616
dc.identifier.urihttp://dspace.omu.edu.ly/xmlui/handle/123456789/153
dc.description.abstractThis paper endeavors to examine the nuanced impacts, both positive and negative, arising from children's exposure to television, with a specific focus on cognitive and informational dimensions. It further seeks to elucidate the contribution of such exposure to the formation of children's social knowledge and behavioral inclinations within the context of early developmental stages. Moreover, the study aims to delineate the role of familial influence, specifically through early socialization, in steering the trajectory of children's viewing habits. Additionally, it aspires to discern the specific concerns that parents harbor regarding their children's engagement with television. تهـدف هـذه الورقـة إلـى التعـرف علـى الآثـار السـلبیة والایجابیـة الناتجـة عـن مشـاهده الأطفـال للتلفزیـون وخاصـة فـي مجـال النمو المعرفي و ألمعلوماتي ومدى مساهمة هذه المشاهدة في تشكیل اتجاهات الأطفال نحو المعرفة الاجتماعیـة والسـلوك الاجتمـاعي فـي عملیه التنشئة المبكـرة للطفـل كمـا تهـدف إلـى معرفـه دور الأسـرة مـن خـلال التنشـئة الاجتماعیـة المبكـرة للطفـل فـي توجیـه عملیـه المشـاهدة وما هي الأمور التي تجعل الإباء و الأمهات یقلقون من علاقة أطفالهم بالتلفزیون.en
dc.publisherOmar al-Mukhtar University - Al-Mukhtar Journal of Social Scienceen
dc.subjectChildren, Television, Upbringing, Behavior, Knowledgeen
dc.subjectالأطفال، التلفزیون، التنشئة، السلوك، المعرفةen
dc.titleTelevision and the Child: Impact of Viewing on the Educational Role of the Familyen
dc.title.alternativeالتلفزيون والطفل، تأثير المشاهدة في الدور التربوي للأسرةen
dc.typeArticleen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record