Cultural Comparative Study on Lifestyle Differences: A Sample of Libyan, Iraqi, and Egyptian Professors at Omar Al-Mukhtar University, Derna
Abstract
This study was motivated by years of daily interaction and work with a diverse group of faculty members at Omar Al-Mukhtar University, Derna Branch. The researcher observed the exceptional gathering of highly knowledgeable and experienced professors from various countries. This diversity, encompassing academic, cultural, social, and psychological aspects, presents a valuable opportunity to study and under-stand human behavior. By investing in this diversity, researchers can contribute to the psychological field and enhance communication and positive interaction within the university. Understanding the psychologi-cal, mental, and behavioral aspects of individuals is crucial for achieving performance excellence, yet it is often overlooked in many scientific and productive institutions. The focus on material and academic as-pects neglects the importance of the human element. Therefore, the quality of education and scientific de-velopment should encompass attention to human and psychological aspects as fundamental goals.
تم تحفيز هذه الدراسة من خلال سنوات من التفاعل والعمل اليومي مع مجموعة متنوعة من أعضاء هيئة التدريس في جامعة عمر المختار فرع درنة. لاحظ الباحث التجمع الاستثنائي لأساتذة متخصصين وذوي خبرة من مختلف البلدان. تعد هذه التنوعات، التي تشمل الجوانب الأكاديمية والثقافية والاجتماعية والنفسية، فرصة قيمة لدراسة وفهم سلوك الإنسان. من خلال استثمار هذا التنوع، يمكن للباحثين أن يسهموا في المجال النفسي وتعزيز التواصل والتفاعل الإيجابي داخل الجامعة. فهم الجوانب النفسية والعقلية والسلوكية للأفراد أمر بالغ الأهمية لتحقيق التميز في الأداء، ومع ذلك، في كثير من المؤسسات العلمية والإنتاجية يتم تجاهلها. يتم التركيز عادة على الجوانب المادية والأكاديمية، مع إهمال العنصر البشري. لذلك، يجب أن تشمل جودة التعليم والتطور العلمي الاهتمام بالجوانب الإنسانية والنفسية كأهداف أساسية.
Collections
- No 1 [5]