Show simple item record

dc.contributor.authorAl Fakhri, Farhat Muhammad Khalil
dc.date.accessioned2024-05-09T08:32:34Z
dc.date.available2024-05-09T08:32:34Z
dc.date.issued2012-03-31
dc.identifier.issn2791-1616
dc.identifier.urihttp://dspace.omu.edu.ly/xmlui/handle/123456789/184
dc.description.abstractTourism public relations can be defined as the tool or communication link that works to strengthen and develop relations between those interested or beneficiaries of tourism inside or outside the country, also works to provide each party with the correct tourism information to the other, while working to develop, improve and continue these relationships. Which results in an increase in the number of tourists in both directions or one of them, and works to spread tourism awareness and develop the spirit of knowledge about everything related to tourism. It also aims to build a strong tourism advertising building block that will be the nucleus for tourism media campaigns at home and abroad. It is necessary to have some skills for the tourism public relations man or those working in this field, as it is known that the competent human element who has various skills and some general specifications are among the most important necessities for the success of work in any field, especially in the field of tourism. In order to present the tourism product appropriately to the public, attention must be paid to presenting this product and its various temptations in an interesting manner, using appropriate media and communication means to carry out this role. يمكن تعريف العلاقات العامة السياحية بأنها الأداة أو حلقة الاتصال التي تعمل على تقوية، وتنمية العلاقات بين المهتمين أو المنتفعين بالسياحة داخل البلاد، أو خارجها، سواء كان ذلك بين بلدين أو أكثر، كما تعمل على تغذية كل طرف للطرف الآخر بالمعلومات السياحية الصحيحة، مع العمل على تنمية وتحسين واستمرار هذه العلاقات. مما ينتج عنه زيادة في عدد السياح في الاتجاهين أو أحدهما، وتعمل على نشر الوعي السياحي، وتنمية روح المعرفة بكل ما يتعلق بالسياحة. كما إنها تهدف إلى بناء لبنة دعائية سياحية قوية تكون نواة لحملات إعلامية سياحية في الداخل والخارج. ومن الضروري توفر بعض المواصفات في رجل العلاقات العامة السياحي أو العاملين في هذا المجال حيث من المعروف أن العنصر البشري الكفؤ الذي تتوفر له المهارات المختلفة وبعض المواصفات العامة من أهم الضرورات اللازمة لنجاح العمل في أي مجال وبصفة خاصة في مجال السياحة. وحتى يمكن تقديم المنتج السياحي تقديماً مناسباً للجمهور يراعى الاهتمام بعرض هذا المنتج وما به من مغريات متنوعة عرضاً شيقاً باستخدام الوسائل الإعلامية والاتصالية المناسبة للقيام بهذا الدور.en
dc.publisherOmar al-Mukhtar University - Al-Mukhtar Journal of Social Scienceen
dc.subjectTourism public relations, tourist information, tourism awareness, the competent human elementen
dc.subjectالعلاقات العامة السياحية، المعلومات السياحية، الوعي السياحي، العنصر البشري الكفؤen
dc.titlePublic relations in the tourism sectoren
dc.title.alternativeالعلاقات العامة في القطاع السياحيen
dc.typeArticleen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record