Frameworks and Determinants of Reader Response Research within the Frame-work of Uses and Gratifications Theory
Abstract
This paper explores reader response research within the Uses and Gratifications Theory. It examines the factors influencing readers' responses and satisfaction, including context, preferences, and needs. The study emphasizes the importance of utilizing reader response research for effective reading material design. By enhancing our understanding of reader engagement, this study contributes to reader-centered approach-es in literature.
يستكشف هذا البحث بحوث القارئية ضمن إطار نظرية الاستخدامات والإشباعات. يحلل العوامل التي تؤثر في استجابة القرّاء ورضاهم، بما في ذلك السياق والتفضيلات والاحتياجات. يشدد البحث على أهمية استخدام بحوث القارئية في تصميم المواد القرائية الفعّالة. من خلال تعزيز فهمنا للانخراط واستجابة القرّاء، يسهم هذا البحث في النهج المركز على القارئ في مجال الأدب.
Collections
- No 1 [6]