Higher Education and Labour Market in Libya (Descriptive and analytical study)
Abstract
Knowing the contribution of each sector to economic activity through understanding the size of the work-force in those sectors can help us study the needs of the labor market. Furthermore, it assists us in devel-oping plans and scenarios for higher education and the labor market that align with the size of each eco-nomic sector and the goals of higher education. Based on all that has been said about higher education and the Libyan labor market in this research, we can summarize the main results as follows: Low participation of Libyan higher education graduates in the workforce; Low participation of Libyan women in the work-force compared to the female population size; Libyan universities still suffer from weak policies, pro-grams, inputs, and outputs; Lack of diversity in Libya's economic structure.
أن معرفة حجم مساهمة كل قطاع في النشاط الاقتصادي من خلال معرفة حجم القوى العاملة في تلك القطاعات يمكن أن يساعدنا على دراسة احتياجات سوق العمل. وعلاوة على ذلك لأنها تساعدنا على وضع خطط وسيناريوهات للتعليم العالي وسوق العمل بما يتفق مع حجم كل قطاع اقتصادي، وأهداف التعليم العالي. وفي ضوء كل ما قيل عن التعليم العالي وسوق العمل الليبي في هذا البحث يمكننا تلخيص النتائج الرئيسية على النحو التالي: انخفاض مشاركة خريجي التعليم العالي الليبي في القوى العاملة؛ انخفاض مشاركة المرأة الليبية في القوى العاملة، إذا ما قارنا ذلك مع حجم الإناث من مجموع السكان؛ ما تزال الجامعات الليبية تُعاني من ضعف في سياساتها وبرامجها، وضعف مُدخلاتها ومُخرجاتها؛ عدم تنوع هيكل الاقتصاد في ليبيا.
Collections
- No 1 [6]