تقييم حملات التسويق الاجتماعي (بالتطبيق على الحملة الوردية لسرطان الثدي بمدينة بنغازي)
Abstract
تهدف هذه الدراسة إلى تقييم مدى كفاءة الإستراتيجيات المستخدمة في حملات التسويق الاجتماعي عن موضوع مرض سرطان الثدي بمدينة بنغازي بالاعتماد على نظرية تغيير السلوك كمدخل أساسي لهذا المفهوم ,ومدى تأثر المبحوثات بالحملة وتغيير سلوكهن نحو الأفضل. جاءت نتائج الدراسة مؤكدة على مدى تأثير الحملة على المبحوثات وإجراؤهن للفحص المبكر كمحصلة نهائية لتأثرهن بالحملة وتغيير سلوكهن من سلوكيات غير سليمة إلى سلوكيات سليمة ,(القيام بالفحص ).
This study aims to evaluate the efficiency of the strategies used in social marketing campaigns on the subject of breast cancer in the city of Benghazi, relying on the theory of behavior change as a basic approach to this concept, and the extent to which the respondents were affected by the campaign and changed their behavior for the better. The results of the study confirmed the extent of the campaign’s influence on the respondents and their conduct. For early screening as a final result of being affected by the campaign and changing their behavior from unhealthy behaviors to healthy ones (conducting screening).
Collections
- No.1 [5]