• Login
View Item 
  •   Digital Repository at Omar Al-Mukhtar University || المستودع الرقمي لجامعة عمر المختار
  • Al-Mukhtar Journal of Social Sciences
  • Volume 27
  • No.1
  • View Item
  •   Digital Repository at Omar Al-Mukhtar University || المستودع الرقمي لجامعة عمر المختار
  • Al-Mukhtar Journal of Social Sciences
  • Volume 27
  • No.1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A study on the attitudes of basic education teachers towards people with disabili-ties

Thumbnail
View/Open
pdf 27.17.pdf (744.2Kb)
Date
2014-12-30
Author
Attia, Ali Omar Abu Latia
Metadata
Show full item record
Abstract
Improving the state of education requires an examination of the effectiveness of teachers since they constitute the essence of the educational process. Teachers play a crucial role in the psychological and social development of typically developing individuals, and this role becomes even more significant when dealing with individuals with special needs. Thus, the current study aims to identify the attitudes of prima-ry education teachers towards individuals with disabilities in light of study variables such as gender, age, specialization, and teaching experience. إن تحسين حالة التعليم يتطلب فحص كفاءة المعلمين باعتبارهم جوهر العملية التعليمية. يلعب المعلمون دورًا حاسمًا في التنمية النفسية والاجتماعية للأفراد الذين ينمون بشكل طبيعي، ويصبح هذا الدور أكثر أهمية عند التعامل مع الأفراد ذوي الاحتياجات الخاصة. ومن هنا تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على اتجاهات معلمي التعليم الابتدائي نحو الأفراد ذوي الإعاقة في ضوء متغيرات الدراسة مثل الجنس، والعمر، والتخصص، والخبرة التدريسية.
URI
http://dspace.omu.edu.ly/xmlui/handle/123456789/302
Collections
  • No.1 [14]

Omar Al-Mukhtar University copyright © 2023 
Contact Us | Send Feedback
تنفيذ فريق الموقع الإلكتروني  
Nature
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Omar Al-Mukhtar University copyright © 2023 
Contact Us | Send Feedback
تنفيذ فريق الموقع الإلكتروني  
Nature