• Login
View Item 
  •   Digital Repository at Omar Al-Mukhtar University || المستودع الرقمي لجامعة عمر المختار
  • Al-Mukhtar Journal of Social Sciences
  • Volume 6
  • Issue 1
  • View Item
  •   Digital Repository at Omar Al-Mukhtar University || المستودع الرقمي لجامعة عمر المختار
  • Al-Mukhtar Journal of Social Sciences
  • Volume 6
  • Issue 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

التعليم بليبيا في ضوء ثورة المعلومات (رؤية تنظيمية)

Thumbnail
View/Open
Vol. 6 No. 1 (2007) التعليم بليبيا في ضوء ثورة المعلومات.pdf (591.5Kb)
Date
2007-03-30
Author
الدعوب, مسعــود عبدالله
عبدالرحيم, عبدالرحيم حسين
Metadata
Show full item record
Abstract
تعد ثورة المعلومات من أهم التحولات التكنولوجية التي أثرت على مختلف جوانب حياتنا، بما في ذلك مجال التعليم. تهدف هذه الدراسة إلى استعراض وتحليل تأثير ثورة المعلومات على نظام التعليم في ليبيا. تم تحليل النتائج والتوصيات المطروحة في الدراسات السابقة والتقارير ذات الصلة بالتعليم في ليبيا، وتم تحليل السياق الحالي للتعليم في ضوء التطورات التكنولوجية. تشير الدراسة إلى أن ثورة المعلومات قدمت فرصًا كبيرة لتحسين نظام التعليم في ليبيا، ولكنها أيضًا نشأت مجموعة من التحديات والعقبات التي يجب التغلب عليها. وفي ضوء ذلك، تقدم الدراسة بعض الاقتراحات والتوصيات لتعزيز استخدام التكنولوجيا في التعليم وتحسين جودة التعليم في ليبيا. The Information Revolution is one of the most significant technological transformations that has impacted various aspects of our lives, including education. This study aims to review and analyze the impact of the Information Revolution on the education system in Libya. The findings and recommendations presented in previous studies and relevant reports on education in Libya were analyzed, along with an examination of the current educational context in light of technological advancements. The study indicates that the Information Revolution has provided significant opportunities to enhance the education system in Libya, but it has also presented a set of challenges and obstacles that need to be overcome. Accordingly, the study provides some suggestions and recommendations to promote the use of technology in education and improve the quality of education in Libya.
URI
http://dspace.omu.edu.ly/xmlui/handle/123456789/215
Collections
  • Issue 1 [8]

Omar Al-Mukhtar University copyright © 2023 
Contact Us | Send Feedback
تنفيذ فريق الموقع الإلكتروني  
Nature
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Omar Al-Mukhtar University copyright © 2023 
Contact Us | Send Feedback
تنفيذ فريق الموقع الإلكتروني  
Nature